Back To Top

A ZEISS akcióban résztvevő kiemelt optikák keresése

Kategóriák

Nézzen ki jobban, és lásson jobban divatos szemüvegkeretekkel

A JOBB LÁTÁS a Menrad szemüvegkeret gyártót kérdezi: Milyen aktuális trendek vannak a szemüveg divatban és a szemüveg márkák között?

A megfelelő szemüveglencsék mellett a szemüvegkeretek is döntő szerepet játszanak a komfortos és pihentető látásban. Amikor szemüvegkeretet választunk, akkor a divattal kapcsolatos döntésünk hosszabb időre szól – átlagosan három-négy évre. Az általunk választott design naponta elkísér majd minket. Emiatt a JOBB LÁTÁS úgy döntött, megkérdezi a Menrad gyártócéget, amely a ZEISS számára is tervez és gyárt kereteket, hogyan tartanak lépést a designokkal, és milyen általános irányzatok léteznek.

Nézzen ki jobban, és lásson jobban divatos szemüvegkeretekkel

JOBB LÁTÁS: Müller-Menrad úr, Ön az egyik legfontosabb németországi szemüvegkeret gyártó cég, a Menrad vezérigazgatója. Évente körülbelül 1,5 millió szemüvegkeretet és napszemüveget értékesítenek. Olyan nagyhírű márkáknak szállítanak szemüvegkereteket licenc alapján, mint a Davidoff, Jaguar, Joop, Morgan, valamint a ZEISS, illetve a Guess, Skechers és Gant cégek. Milyen megközelítést alkalmaz Ön és a csapata, amikor megalkotja a legújabb kollekciókat? Milyen trendeken alapulnak az ötleteik?

 

Eberhard Müller-Menrad: Általában elmondhatom, hogy fontos különbséget tennünk a két fő szemüvegkeret típus között, a napszemüveg keretek és a dioptriás szemüvegekhez, vagyis a csiszolt szemüveglencsékhez készült keretek között. A designt illetően ez a két piac nagyon eltérően működik. A napszemüvegek alapvetően jobban függenek a divattrendektől és márkanevektől – a vevő számára gyakran sokkal fontosabb a címke. Főként az olasz tervezők jelölik ki a trendeket ezen a területen. Jelenleg nagyon nagy a kereslet a 70-es és 80-as évek retro stílusú keretei iránt. A szemüvegek kevésbé íveltek és a lencsék nem olyan nagyok, mint egykor voltak.

 

A látásjavító segédeszközként használt, vagyis dioptriás szemüvegekhez készült szemüveg-kereteknek azonban más követelményeknek is meg kell felelniük. A márkanév segít az értékesítésnél, de nem olyan fontos, mint a napszemüvegeknél. A döntő tényező ebben az esetben az, hogy a szemüveg jobb és komfortosabb látást biztosítson a vevőnek, és a vevő jól nézzen ki vele. Mindez természetesen nagyon érdekessé teszi a szemüvegkeretek tervezését számunkra, mint gyártó számára.

Nézzen ki jobban, és lásson jobban divatos szemüvegkeretekkel

Eberhard Müller-Menrad

Eberhard Müller-Menrad: Ehhez egyfajta érzéket kell kifejleszteni. Kezdetben az új design trendeket többnyire a piaci réseket betöltő üzletekben, például a kisebb kerettervezőknél lehet megtalálni. Körülbelül tíz évvel ezelőtt nagyon divatos volt a keret nélküli szemüveg. A lencsék a felső és alsó részen egyaránt kisebbek voltak. Az ovális lencsék szintén csúcsot értek el a divat területén. Ma az acetátból készült műanyag keretek iránt nagyobb a kereslet.

 

Amikor dioptriás szemüveghez választunk keretet, az optikus javaslatai kulcsszerepet játszanak. A választást természetesen az is nagyon meghatározza, hogy mely szemüveg-keretek alkalmasak az adott szemüveglencsékhez. A tapasztalt optikusok előre kiválasztják a vevőknek, hogy milyen szemüvegkeretek felelnek meg a szükségleteiknek és az arcformájuknak. Általában elmondhatjuk, hogy két alapvető típus van. Az első típushoz azok a szemüvegesek tartoznak, akik azt szeretnék, hogy a szemüvegük láthatatlan legyen. Ez alatt olyan kereteket kell érteni, amelyek a lehető legharmonikusabban beleolvadnak az arcba, és alig észrevehetőek. A szemüvegesek második típusához tartozókat a divat motiválja, és stílusos kiegészítőnek tekintik a szemüvegüket.

 

Mivel a Menradnál jól ismert márkák számára is tervezünk, a keretkollekcióinknak pontosan meg kell felelniük az adott márkanév filozófiájának, illetve a lencse méretére, színére, anyagaira és a szár designra vonatkozó általános trendeknek is. Jelenleg férfiaknak készülő, nagyon kifinomult szemüvegeken dolgozunk a Jaguár márka számára, amely már 27 éve a portfoliónk része. Ennek során a Jaguár autókra alapozzuk a designjainkat, amikor az olyan anyagok kiválasztásáról van szó, mint a karbon. A Joop kereteknek a divatkollekcióban alkalmazott designt kell követniük. A Carl Zeiss márka a precizitást, tisztaságot, tökéletes látást és minőséget fémjelzi. Mondanom sem kell, hogy ezt a kereteknek is tükrözniük kell.

Nézzen ki jobban, és lásson jobban divatos szemüvegkeretekkel

Eberhard Müller-Menrad: A fejlesztésnek többek között a ZEISS által a vevők körében végzett felmérés jelentette az alapját. Ennek során megkérdezték a vevőktől, mi az első és legfontosabb elvárásuk a szemüvegükkel kapcsolatban. A vizsgálat szerint öt nagyon fontos követelmény volt: a szemüveg kényelmes legyen, optimális látást biztosítson, megfelelő minőségű és hosszú élettartamú legyen, illetve egészítse ki a viselője egyéniségét.

 

Az ErgoFlexx és a nemrég kifejlesztett új ErgoFlexx Individual kidolgozásával az a célunk, hogy pontosan megfeleljünk ezeknek a követelményeknek. Különösen fontos számunkra, hogy optimális viselési komfortot érjünk el. Az ErgoFlexx Individual segítségével az optikusok egyedi szemüveget tudnak összeállítani olyan egyedi elemek széles választékából, mint a szár, lencse méret, szín, stb. Ez a moduláris rendszer az adott technikai színvonalon nagyon kifinomult, és 6180 különböző kombinációt tesz lehetővé. A szemüvegek területén szerzett sokéves know-hownk természetesen segít ebben. Alkalmazottaink egy része már 30-40 éve dogozik a szakmában.

 

Csak egy példa: a progresszív lencséknél a keret minimális mélysége mellett, a szemüveg úgynevezett dőlésszöge is különösen fontos a komfortos látáshoz. A dőlésszög a szemüveg dőlését jelenti, aminek durván 8 – 10 foknak kell lennie. A széles szárú kereteken a dőlésszöget nem lehet beállítani. Az ErgoFlexx hajlítható, és az optikusok be tudják állítani a szöget az egyénnek megfelelően.

 

JOBB LÁTÁS: Úgy tűnik, rengeteg munka van e mögött. Mennyi ideig tart egy új szemüvegkeret kollekció kifejlesztése? A szemüvegkeret kollekciók élettartama azonos a divatiparra jellemző élettartammal?

 

Eberhard Müller-Menrad: Tervezőkből és termékmenedzserekből álló csapatunk körülbelül egy évet kap előre egy kollekció megtervezéséhez, de gyártás egész évben történik.

 

A szemüvegkereteknél két fő bevezetési időpontunk van: minden év januárjában, majd augusztusában. Évente több mint 250 új modellt mutatunk be az optikusoknak.

 

A régebbi időkhöz képest a szemüvegipar nagyobb mértékben alapul a divaton. A modellek élettartama jelentősen rövidebb, és modellenként kevesebb darabot adnak el – éppen úgy, mint a divatiparban. A divatkollekcióktól eltérően azonban, melyeket a kiskereskedők előre megrendelnek, nekünk egész évben az optikusok rendelkezésére kell állnunk.

 

JOBB LÁTÁS: Az elmúlt néhány évre visszatekintve, milyen fejlesztések történtek a designok és anyagok területén? Milyen irányt készül felvenni a fejlesztés a jövőben a keretdesign területén?

Eberhard Müller-Menrad: Ami a cégünket illeti, két fő trend figyelhető meg már egy ideje. A szemüvegesek nagyobb bizalmat mutatnak a színek iránt. A Joop márkánál nagyon korán észrevettük ezt az irányzatot, több mint 6-7 évvel ezelőtt. A divatszemüvegeknél a széles, fekete keretű úgynevezett "nerd szemüvegek" iránt nagy a kereslet.

A második irányzatot az alapanyagokkal kapcsolatosan lehet megfigyelni. A rozsdamentes acél szerepe jelentősen megnőtt ezen a területen. A kis szemüvegkeretek gyártók, mint például az IC Berlin fémből készült szemüvegkeretei meghatározóak voltak a trendek szempontjából. A keretek erősen kétdimenziós megjelenésűek, és az ilyen típusú szemüvegek számos új formatervezési lehetőséget kínálnak.

Kapcsolódó cikkek

Ívelt, vékony vagy színes: A ZEISS lencsék mindig minden kritériumnak megfelelnek!
Amikor a szemüvegkeret túl szoros. Jó tanácsok pihentető látáshoz és a tökéletes illesztéshez.
Tökéletes látás minden télisport rajongónak
Hasznos ajándéktippek szemüvegviselők számára
A megfelelő szemüvegkeret gyermekek számára
 

Jelen honlapunkon cookie-kat használunk. A cookiek kisméretű szöveges fájlok, melyeket a weboldalak helyeznek el a számítógépén. A cookie-kat széles körben használják, mivel azok segítséget nyújtanak a weboldalak megjelenésének tökéletesítésében és optimalizálásában. Weboldalaink használatával Ön kijelenti, hogy hozzájárul a cookiek használatához. több

OK