Back To Top

Jobb látás gyenge fényviszonyok mellett

ZEISS DriveSafe

ZEISS Progressive Lenses

Kevesebb tükröződés éjszaka

ZEISS DriveSafe

ZEISS Progressive Lenses

Pihentető vezetés 40 fölött: gyors fókuszváltáshoz optimalizált látóterek

ZEISS DriveSafe

ZEISS Progressive Lenses

A pillanat, amikor a reakciója is olyan tiszta, mint a látása

ZEISS DriveSafe szemüveglencsék a biztos és biztonságos vezetéshez.

ZEISS Progressive Lenses

A ZEISS akcióban résztvevő kiemelt optikák keresése

Kategóriák

Szemüveglencsék a pihentetőbb vezetéshez

Így tehetik a ZEISS lencsék a vezetést biztonságosabbá és kevésbé stresszessé.

Vezetés. Sokan egyenesen a szerelmesei, de legtöbbünknek ez egy kényszerűség, amely nagyfokú szabadságot jelent. Azonban tanulmányok szerint vezetés közben sokan bizonytalanok és feszültek. Különösen gyenge látási viszonyok között, esőben, ködben, párás időben, pirkadatkor vagy szürkületben. Vezetés közben a jó látás elengedhetetlen a biztonsághoz és a balesetmegelőzéshez. Gyenge látási viszonyok között gyorsabban elfáradunk és lassabban reagálunk. De mire van igazán szükségük a sofőröknek a jó látáshoz? Milyen elvárásoknak kell megfelelniük manapság a vezetéshez használt szemüvegeknek? A ZEISS alaposan megvizsgálta ezt a témát.

Mennyire fontos a jó látás vezetés közben? Mikor léphetnek fel látásproblémák?

1. Látásproblémákat rossz időben, pirkadatkor vagy szürkületben és éjszaka tapasztalhatunk.

Ezt néha „szürkületi vakság” is nevezik, s emiatt az állapot miatt sok ember egyszerűen nem vezet gyenge fényviszonyok között vagy éjszaka. Ennek az az oka, hogy teljesen más jellegű terhelés éri a szemünket, amikor sötétben, szürkületben vagy gyenge fényviszonyok között, pl. esőben, ködben vagy havazás közben vezetünk. Pupillánk kitágul, így látásunk kevésbé fókuszált lesz, mint nappal szűk pupilla mellett. Ennek egy tipikus következménye, hogy a sofőr kevésbé tudja helyesen megbecsülni a távolságokat, így bizonytalanná és feszültté válik.

Ez azt jelenti, hogy olyan szemüvegre van szükségünk vezetés közben, amely segít jobban megbecsülni a távolságokat még gyenge fényviszonyok között is.

Videoplayer-Startimage
Sorry, this shouldn't have happened:
Video player failed to load.

2. Tükröződések okozta látásproblémák

A közlekedésben a szembejövő járművek fényszórója, az utcai világítás, vagy a fényvisszaverődés által okozott vakítást sokan nagyon zavarónak találják. Ez különösen akkor igaz, ha szürkületkor vagy éjszaka vezetünk, amikor a pupillánk kitágul. Mind a piackutatások, mind a tudományos bizonyítékok arra utalnak, hogy a közlekedésben észlelt vakítás együtt jár a korszerű járművek világítástechnikájával, különösképpen az LED és Xenon HID fényforrásokkal. Ez még fontosabbá teszi a vakítás elleni megfelelő védelmet, hogy a vezetés kényelmesebb és biztonságosabb legyen. A ZEISS megvizsgálta, hogy hogyan reagálnak a gépkocsivezetők a különböző típusú vakításokra, és hogy a lencsebevonat hogyan segíthet a problémájuk megoldásában.

Videoplayer-Startimage
Sorry, this shouldn't have happened:
Video player failed to load.

3. A gyakori és gyors szemmozgás okozta látásproblémák

Az FKFS* Intézet által a ZEISS megbízásából végzett mérések azt mutatják, hogy átlagosan a vezetés 97%-ában a távolba nézünk. Ez egy igen magas szám! Azonban a szemünknek más feladatokat is el kell látnia. Tekintetünknek gyorsan és folytonosan váltania kell a távolból a műszerfalra vagy valamelyik külső vagy belső tükörre. Ez általában nem jelent problémát a fiatal sofőröknek, de 35-40 éves kor fölött a szem már nem képes olyan gyorsan alkalmazkodni vagy ahogyan a szakértők mondják „akkomodálni” a különböző távolságokhoz, mint azt fiatalon tette. Speciális szemüveglencsére, pl. progresszívekre van szükség ahhoz, hogy megoldjuk ezt a problémát. Vezetéshez a progresszív lencsék távoli és a köztes látóterének kimondottan nagynak kell lennie, hogy a fej minimális mozgatásával tudjunk gyorsan fókuszt váltani amikor tekintetünket az előttünk lévő útról a műszerfalra visszük. A ZEISS alapos elemzésnek vetette alá a szem viselkedését vezetés közben.*

Egy szemüveg mindenhez!

A szemüvegviselők 72%-a** olyan szemüveget szeretne, amely jó látást biztosít éjszaka, ugyanakkor egész nap is viselhető!

Három kívánság – egy szemüveg: ZEISS DriveSafe szemüveglencsék

A ZEISS az összes fenti szempontot beépítette az új ZEISS DriveSafe szemüveglencsébe, és létrehozott egy mindennaposan használható szemüveglencsét, amelyet azok a sofőrök is egész nap viselhetnek, akiknek korábban jelentős kényelmetlenségekkel kellett szembenézniük a gyenge látásuk miatt. És természetesen bárki más is, aki szeretné, hogy a vezetés még nagyobb élmény legyen.

Videoplayer-Startimage
Sorry, this shouldn't have happened:
Video player failed to load.

A megoldás a ZEISS DriveSafe-től

1. megoldás:

Luminance Design® Technológia a ZEISS-től

A ZEISS DriveSafe szemüveglencsék optimalizált kialakítása figyelembe veszi a pupilla méretét rossz fényviszonyok között. Van egy felületkialakítás egyfókuszú lencsékhez és egy progresszívekhez. Az eredmény: pihentetőbb és jobb látás gyenge fényviszonyok melletti vezetés közben.

2. megoldás:

DuraVision® DriveSafe réteg a ZEISS-től

A ZEISS a DriveSafe esetén egy különleges új bevonatot alkalmazott, hogy a megoldás kiterjedjen a vezetés során fellépő különböző szituációkra, amelyeknél látószerveink vakítással szembesülnek. Ez a DuraVision® Premium bevonatokkal azonos keménységet és tisztítási tulajdonságokat kínálja, azonban a fényvisszaverődést gátló bevonat egy másik típusával rendelkezik. A ZEISS DuraVision® DriveSafe bevonata részben visszaveri a kék fényspektrum magas energiájú látható részének hullámhosszait, beleértve a 450 nm hullámhossz körüli tartományt is. A ZEISS DuraVision® DriveSafe bevonata ezért a prémium AR bevonatokhoz viszonyítva még 64%-kal* is csökkenti a kellemetlen vakítást.

*A DuraVision DriveSafe lencse új rétegével más prémium AR rétegekhez viszonyítva 64%-kal kevesebb tesztelő számolt be vakító fény okozta problémákról.

3. megoldás:

ZEISS DriveSafe lencsekialakítás progresszív szemüvegekhez

A ZEISS speciális kialakítást kínál, hogy a vezetés progresszív szemüveggel is kényelmesebb és biztonságosabb legyen. Az optimalizált látótereknek köszönhetően a szem könnyebben vált fókuszt, amikor tekintetünket az előttünk lévő útról a műszerfalra vagy valamelyik külső vagy belső tükörre visszük. Csökken a fej vízszintes mozgása. Ugyanakkor az olvasórész úgy van kialakítva, hogy a szemüveget egész nap lehessen viselni, akár olvasáshoz is.

Röviden: A ZEISS DriveSafe az ideális megoldás nem csak vezetéshez, hanem egész napos használatra is. Legyen munkában, nézzen televíziót vagy szentelje idejét valamely hobbijának.

  • Erős fényviszonyok = fotopikus látás szűk pupillával: nagy mélységélesség, természetes térérzékelés
    Erős fényviszonyok = fotopikus látás szűk pupillával: nagy mélységélesség, természetes térérzékelés
  • Fénymentesség (sötétség) = szkotopikus látás tág pupillával: kis mélységélesség
    Fénymentesség (sötétség) = szkotopikus látás tág pupillával: kis mélységélesség
  • Gyenge fényviszonyok = mezopikus látás változó pupillamérettel: Nehéz körülmények a változó mélységélesség miatt
    Gyenge fényviszonyok = mezopikus látás változó pupillamérettel: Nehéz körülmények a változó mélységélesség miatt

Kevesebb irritációt okozó fényjelenség, mint például a délibáb és a tükröződések

Kevesebb irritációt okozó fényjelenség, mint például a délibáb és a tükröződések

Akár 43%-kal nagyobb köztes látómező, hogy könnyebben válthassunk fókuszt a műszerfal és a tükrök között. És akár 14%-kal nagyobb távoli látómező, hogy az útról átfogóbb képet kapjunk.

Akár 43%-kal nagyobb köztes látómező, hogy könnyebben válthassunk fókuszt a műszerfal és a tükrök között. És akár 14%-kal nagyobb távoli látómező, hogy az útról átfogóbb képet kapjunk.

A lencse viselői mondták:

Videoplayer-Startimage
Sorry, this shouldn't have happened:
Video player failed to load.

A ZEISS DriveSafe szemüveglencse "... rendkívül kényelmes vezetéshez."

Margarida Llaberia, szemüvegviselő

* Forrás: Az FKFS Research Institute of Automotive Engineering and Vehicle Engines Stuttgart (Autóipar-mérnöki és Járműmotor Kutatóintézet Stuttgart) a Stuttgarti Egyetemhez kapcsolódó független alapítvány. Az 1930-ban alapított FKFS mára az egyik legnagyobb kutatóintézet az autóipar-mérnöki szolgáltatásainak területén,
jelentős autógyártóknak és beszállítóknak dolgozik.

** Forrás: Belső viselési próba 60 CZV alkalmazott részvételével Németországban, 2013; külső viselési próba 70 optikus és fogyasztó részvételével Spanyolországban, 2014

Kapcsolódó cikkek

Az Ön egyedi ZEISS lencse konfigurációja
Különleges progresszív szemüvegek
Árt a szemnek a nem megfelelő szemüveg, vagy az elégtelen világítás?
Mennyi szemüvegre van szüksége?
Jobb látás egy új szemüveggel.
 

Jelen honlapunkon cookie-kat használunk. A cookiek kisméretű szöveges fájlok, melyeket a weboldalak helyeznek el a számítógépén. A cookie-kat széles körben használják, mivel azok segítséget nyújtanak a weboldalak megjelenésének tökéletesítésében és optimalizálásában. Weboldalaink használatával Ön kijelenti, hogy hozzájárul a cookiek használatához. több

OK