Kompresszorlapát
ZEISS AEROSPACE SOLUTIONS

Kompresszorlapát

Hatékonyság elérése a hajtóművek tervezésében

A repülőgép-hajtóművek kompresszorai több ezer, egyenként 25-200 mm-es lapátból állnak. Ahogy a modern kompresszorlapátok tervezése során vékonyabb és jobban elcsavart szárnyszelvények jönnek létre, úgy emelkednek a pontossági követelmények​

A felület legapróbb tökéletlensége, illetve a kompresszorlapát vagy terelőlapát profiljának megváltoztatása is kedvezőtlenül befolyásolhatja a légáramlást, ronthatja a lapát teljesítményét és csökkentheti a hajtómű hatékonyságát. Ezeknek az alkatrészeknek a globális termelése évente eléri a milliós nagyságrendet, és ennek megfelelően nagy mennyiségben kerülnek vissza karbantartásra, javításra és nagyjavításra (MRO). Ezért a pontos mérési és vizsgálati megoldások elengedhetetlenek a zökkenőmentes gyártási folyamat biztosításához.

A ZEISS kompresszorlapát-megoldásai a teljes gyártási folyamat során

A minőség a kompresszorlapátok gyártási folyamatának alapvető szempontja. Mivel évente több millió alkatrészt gyártanak és a ciklusidő nagyon rövid, gondos ellenőrzés nélkül nagy a kockázata a jelentős eltéréseknek. A ZEISS minőségi megoldásai, amelyek kulcsfontosságúak a repülőgépiparban dolgozó ügyfeleink számára, lehetővé teszik a megfelelő berendezések gyártócsarnokban történő elhelyezését. Szoftveres eszközök segítségével valós idejű visszajelzést is adnak, pontosan ott, ahol az a leghasznosabb, azonnali javítóintézkedéseket biztosítva.

Kattintson végig az összes folyamatlépésen

  • Kovácsolási folyamat

    Hihetetlen, hogy a modern gépek és szoftveres elemzések milyen drasztikusan befolyásolhatják az olyan hagyományos folyamatokat, mint a kovácsolás, és jelentős javulást eredményeznek a termelékenységben és a pontos eredmények arányában.​​

    A kihívás
    A süllyeszték és a későbbi lapátok megfelelőségének biztosítása kritikus feladat, és a ZEISS technológiái kulcsszerepet játszanak ebben a folyamatban. ​

    Megoldásunk
    A ZEISS technológiái kiválóan alkalmasak a lapátok megfelelőségének, valamint a süllyeszték élettartamának és elhasználódásának digitális rögzítésére, illetve 2D-s és 3D-s elemzésére.​


  • Forma nagyolómarása

    Tekintettel a kovácsolás változatosságára, a lapát nagyolómarása a folyamat kritikus része a lapát végső megmunkálása előtt!​

    A kihívás
    A nagyolómarás egy gyors folyamat szélsőséges körülmények között, ami hasonló kihívást jelent mérés és vizsgálat szempontjából is.​​

    Megoldásunk
    A ZEISS technológiai termékpalettáján belül az üzemcsarnokban elhelyezhető berendezéseket úgy alakítottuk ki, hogy megfeleljenek a sebességre vonatkozó követelményeknek, és képesek legyenek az üzemcsarnokokban uralkodó körülmények között üzemelni.

  • Végső megmunkálás

    A szárnyszelvényélek rendelkezzenek a teljesítményhez megfelelő sugarakkal, a tőforma olyan legyen, hogy illeszkedjen a kompresszortárcsához, a szárnyszelvénycsúcs pedig biztosan megakadályozza a sűrített gáz szivárgását.​

    A kihívás
    A végső megmunkálás egy gyors folyamat, amely számos kritikus jellemzőnél kis tűréshatárokkal jár, és megköveteli egy olyan élvonalbeli megoldás hatékonyságát, mint a ZEISS PRISMO fortis.​​

    Megoldásunk
    A ZEISS PRISMO fortis a legmegfelelőbb gép a végső megmunkáláson átesett kompresszorlapátok kihívásainak megoldására.

  • Validálás

    A jogszabályi és az OEM gyártókra vonatkozó szabványoknak, például az AS9102 vagy az AS13003 szabványnak való megfelelés biztosítása szükséges és elengedhetetlen. Megoldásunkat úgy alakítottuk ki, hogy segítségével Ön megfeleljen ezeknek a szigorú és átfogó követelményeknek.​

    A kihívás
    A légialkalmasság igazolásához a kompresszorlapátra széles körű validálási követelmények vonatkoznak.​

    Megoldásunk

    • Nagy pontosságú érintéses, optikai és mikroszkópos megoldások, hogy megfeleljenek a validálásra szoruló több ezer jellemzőnek.​
    • A ZEISS Quality Suite segít az eredmények hatékony összeállításában.​
    • Az olyan speciális szoftverek, mint a ZEISS INSPECT Airfoil, lehetővé teszik az alkatrészrajzok vagy más szabványok minden jellemzőjének hatékony minősítését.
    Karbantartás, javítás és nagyjavítás (MRO)
    Karbantartás, javítás és nagyjavítás (MRO)

    Karbantartás, javítás és nagyjavítás (MRO)

    Megnövelt szerviz- és karbantartási időközök

    Amint a hajtómű üzembe áll, rendszeres vizsgálatnak és karbantartásnak kell alávetni. Mivel a légitársaságok igyekeznek növelni az egyes karbantartási látogatások közötti időközöket, a modern 3D-s méréstechnika segíthet az MRO-műhelyeknek meghosszabbítani a kompresszorlapátok élettartamát vagy csökkenteni az egyes szervizlátogatásokhoz szükséges időt.​

    A kompresszorlapátok sokféle hibára hajlamosak, amelyek mindegyike egyedi kihívást jelent. Ezek a hibák különböző lapátzónákban (A, B, C), a szárnyszelvény különböző oldalain (domború vagy homorú), és különböző éltípusokon (belépőél vagy kilépőél) jelentkezhetnek. Ezek közé tartozik többek között az alulméretezett szelvényhúr, a csökkentett vastagság és a lapátfelület érdesítése.​

    Mérethibák

    • Korrózió és kopás a lapáton.​
    • Horpadások vagy bevágások a lapátfelületen.​
    • Durva alakváltozás és kúszás a lapát eredeti állapotához képest.

    Kapcsolatfelvétel

    Szeretne többet megtudni az iparágaknak szánt megoldásainkról? Szívesen nyújtunk további információt vagy demót.

    További információra van szüksége?

    Vegye fel velünk a kapcsolatot. Szakértőink visszahívják Önt.

    Űrlap betöltése folyamatban...

    / 4
    Következő lépés:
    • Érdeklődés Érdeklődés
    • Személyes adatok
    • A vállalat részletei

    Ha további információra van szüksége a ZEISS adatkezeléséről, olvassa el az adatvédelmi tájékoztatót