Karbantartás, javítás és nagyjavítás (MRO)
Megnövelt szerviz- és karbantartási időközökAmint a hajtómű üzembe áll, rendszeres vizsgálatnak és karbantartásnak kell alávetni. Mivel a légitársaságok igyekeznek növelni az egyes karbantartási látogatások közötti időközöket, a modern 3D-s méréstechnika segíthet az MRO-műhelyeknek meghosszabbítani a kompresszorlapátok élettartamát vagy csökkenteni az egyes szervizlátogatásokhoz szükséges időt.
A kompresszorlapátok sokféle hibára hajlamosak, amelyek mindegyike egyedi kihívást jelent. Ezek a hibák különböző lapátzónákban (A, B, C), a szárnyszelvény különböző oldalain (domború vagy homorú), és különböző éltípusokon (belépőél vagy kilépőél) jelentkezhetnek. Ezek közé tartozik többek között az alulméretezett szelvényhúr, a csökkentett vastagság és a lapátfelület érdesítése.
Mérethibák
- Korrózió és kopás a lapáton.
- Horpadások vagy bevágások a lapátfelületen.
- Durva alakváltozás és kúszás a lapát eredeti állapotához képest.