
Forgórészek és tengelyek minőségellenőrzése
Dimenzionális mérés és porozitás vizsgálatA villanymotor teljesítménye a forgórész és a tengely minősége révén
Szűk tűrések és kritikus paraméterek
A forgórész a tengelyből, a lemezkötegből és a beépített állandó mágnesekből áll. Az elektromos motor nagy teljesítménye és fordulatszáma miatt a forgórésznek nagyon szoros alak- és helytűréseknek kell megfelelnie, ami vizsgálatot tesz szükségessé. A forgórész és az állórész furata közötti légrés az egyik olyan fő paraméter, amely meghatározza a villanymotor teljesítményét és hatékonyságát. Ez a biztonság és a megbízhatóság szempontjából is kritikus jelentőségű.
A forgórészek és tengelyek legfontosabb minőségi kihívásai

A forgórész méreteinek mérése
Jellemzők mérése nagy kinyúlású tapintókkalMivel a forgórész mágneses mezője befolyásolhatja az eredményeket azáltal, hogy eltéríti a tapintót vagy a mérőfej szerkezeti elemeit, a legszigorúbb tűrésű méretjellemzők méréséhez hosszú és masszív tapintórendszereket kell használni. A ZEISS koordináta-mérőgépek az aktív szkennelési technológiával ideálisak az ilyen követelmények teljesítéséhez. A hosszú kinyúlású tapintók lehetővé teszik a mérést a forgórész minden részén, a tapintófejet elég távol tartva az erős mágneses mezőtől a stabil és pontos eredmények biztosítására.

Alak- és kontúrmérés
Minőségvizsgálat szűk tűrésekkelA nagy fordulatszámok miatt az új energiaforrású járművek (NEV) tengelyeinek gyors minőségvizsgálaton kell átesniük, különösen az alak- és helyzettűrések tekintetében. Ahogy a tengelygeometriák változnak és a tűrések szűkülnek, a koordináta-mérőgépek lehetővé teszik, hogy e tartományokon belül lehessen maradni, miközben csökkentik az átfutási időt és növelik a kiszámíthatóságot. A légcsapágyazott, nagy pontosságú körasztallal és gyémánt tapintókészlettel ellátott, sokoldalú ZEISS koordináta-mérőgépek ideálisak a megbízható eredmények biztosításához bármilyen méretű tengely esetében.

Porozitásvizsgálta
A forgórész rövidrezáró gyűrűinek hibavizsgálataA villanymotorok növekvő fordulatszámai azt eredményezik, hogy a forgórészeknek ma már lényegesen nagyobb szilárdságot és stabilitást kell nyújtaniuk. Ahhoz, hogy a forgórész ne törjön el működés közben, nem szabad túllépni egy bizonyos porozitási szintet. A ZEISS komputertomográfiája a forgórész rövidre záró gyűrűjében lévő pórusok méretének és számának meghatározására is alkalmazható. A ZEISS szoftver ezután elemzi és osztályozza a rögzített 3D-s adatokat a porozitáselemzés segítségével.
Need more information on quality assurance for E-Motors?
Fill out the form to download our whitepaper