Fúvócső-terelőlapátok (NGV-k) vizsgálata

Fúvócső-terelőlapátok (NGV-k) vizsgálata

Fúvócső-terelőlapátok hatékony, nagy munkavégzési teljesítményű 3D-s vizsgálata

A fúvócső-terelőlapátok kritikus fontosságúak a forró gáz áramlásának turbinalapátokba való irányításában. A szögeknek, az áramlás irányának és a torokterületnek elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy a tervezésnek megfelelően biztosítsa az optimális aerodinamikai teljesítményt, az üzemanyag-hatékonyságot és a hajtómű legfontosabb jellemzőit. A ZEISS 3D-s méréstechnikai rendszerei a legapróbb hibákat is képesek felismerni egy fúvócső-terelőlapát összetett geometriáján és felületein. A digitális iker segíthet az összes folyamat optimalizálásában, a tervezéstől az MRO-ig.
A ZEISS NGV a digitális ikert hasznosítja

Digitális ikrek előnyei a fúvócső-terelőlapátok esetében

  • Fúvócső-terelőlapátok virtuális összeszerelése az illeszkedés, a forma és a funkció szimulálására
  • Szimulálják, hogyan fog teljesíteni a fúvócső-terelőlapát a valódi életben az élettartama alatt
  • Nagy adatmennyiségű modellek használata a teljesítményjellemzők előrejelzéséhez
  • A fúvócső-terelőlapátok állapotának nyomon követése az élettartam során
  • Régi és új kialakítások élettartamának előrejelzése
  • Szorosabb együttműködés a fúvócső-terelőlapátokkal foglalkozó valamennyi érdekelt fél között
  • Gépi folyamatok optimalizálása

Gyártás

A terelőlapátok (GV-k) jellemzően különálló egységként, párban vagy három részből állóan készülnek, a hajtómű származékos részeihez, valamint a tervezési és gyártási folyamat összetettségéhez kapcsolódóan. A viaszmintás öntés, a gépi megmunkálás és a bevonatolás mind egyedi kihívást jelent, és a gyártás során növeli a hibák kockázatát.
  • Improve your right first-time quality
  • Faster inspections
  • Throat area measurement
  • Non-destructive inspection of thermal barrier coating
  • Javítsa az elsőre megfelelő minőség arányát

    Javítsa az elsőre megfelelő minőség arányát

    Az öntéstől a kész megmunkált alkatrészig és bevonatig a ZEISS 3D-s méréstechnikája gyors mérésekkel nagy felbontású szkenneléseket készít a fúvócső-terelőlapátokról. A ZEISS INSPECT megjeleníti a tényleges és a névleges adatok közötti eltéréseket az alak, a pozíció, a kilépőél-geometria, a felület, a vastagság, az élek és még sok más tekintetében. Összetett felhasználási esetekben ügyfeleink elemezték a torok területét, megmérték a bevonat vastagságát, és ellenőrizték a hűtőnyílások meglétét.

    A 3D-s adatok lehetővé teszik az öntőformák és süllyesztékek validálását, a kész öntött termékek teljesítményének elemzését és a gyártási folyamatok optimalizálását. Az eredmény az elsőre megfelelő minőség ugrásszerű javulása lesz.

  • Gyorsabb vizsgálatok

    Gyorsabb vizsgálatok

    Fejlett ATOS 5 for Airfoil érzékelőnk 5 perc alatti ciklusidőt ért el 48 mérési pozíció esetében a fúvócső-terelőlapátoknál, 0,004 mm-nél is jobb ismételhetőséggel. A követelményektől függően akár 4 perces ciklusidő is lehetséges.

    A SmartTeach, a ZEISS INSPECT szoftveren belüli fejlett funkció használatával végzett standard mérés lehetővé teszi, hogy Ön megtalálja a legjobb kompromisszumot a megengedett mérési sebesség és a kívánt minőségi szint között.

  • A torok területének mérése

    A torok területének mérése

    A torokterület kulcsfontosságú jellemző a teljes gázturbinán keresztülhaladó gázáram mérésének. Ezért ennek a területnek a megértése és pontos kiszámítása létfontosságú a teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság szempontjából.

    Az ATOS 3D-s méréstechnika a több ezer beolvasott pontnak köszönhetően rendkívül pontos képet ad a torok területéről. A mérnökök ezután szükség szerint kiszámíthatják az egyes szakaszokat, határokat és konkrét vizsgálati pontokat, sőt, még az egyes NGV-k tájolását is a torokterület alapján, mindez az ATOS 3D-s méréstechnika és a ZEISS Quality Suite segítségével lehetséges.

    Emellett a fúvócső-terelőlapát digitális ikre végtelen kialakítási lehetőséget nyit meg. Gondoljon a fúvócső-terelőlapátok teljes gyűrűinek digitális összeállítására a sorrend optimalizálásához. Sőt, az egyes NGV-k tájolásának a torokterület alapján történő optimalizálásához, mindez az ATOS 3D-s méréstechnika és a ZEISS Quality Suite segítségével lehetséges.

  • Hővédő  bevonat roncsolásmentes vizsgálata

    Hőgátló bevonat roncsolásmentes vizsgálata

    A hővédő bevonat (TBC) felhordása a fúvócső-terelőlapátok gyártási folyamatának másik kulcsfontosságú lépése. Az ATOS-technológiával roncsolásmentesen ellenőrizheti a kerámia TBC vastagságát az alkatrész bevonatának felvitele előtti és utáni szkennelésével. A teljes bevont felület nagy felbontású térképe azonnali visszajelzést ad az összes mérésről, beleértve az előre meghatározott tűréshatároknak való megfelelés vagy nem megfelelés kérdését is. Az eredmények felhasználhatók manuális vagy robotizált felhordási folyamatok beállításához a kívánt vastagság és egyenletesség elérése érdekében.

    Ez a megközelítés drasztikusan csökkenti az Ön költségeit a bevonatelemzés hagyományos módszereihez képest, mint például a koordináta-mérőgépek, az örvényáramos vizsgálattal (ECT) történő roncsolásmentes elemzés vagy az EDM-mel és mikroszkópia segítségével végzett roncsolásos elemzés. A ZEISS adatai még arra is felhasználhatók, hogy az MRO részeként más tevékenységeket, például a hűtőnyílások újbóli megnyitását is elvégezzék.
     

Karbantartás, javítás és nagyjavítás (MRO)

Hajtóműbeli elhelyezkedésük miatt a fúvócső-terelőlapátok folyamatosan magas hőmérsékleteknek vannak kitéve. Ezek a hőterhelések még a legjobb hűtés mellett is idővel hibákat okozhatnak. Az MRO szervizlátogatások ezért döntő fontosságú események egy fúvócső-terelőlapát élete során. Ez azt jelenti, hogy a fúvócső-terelőlapátok szervizelése és javítása költséges és bonyolult. Az NGV-ket szét kell szerelni a kopás vagy a hibák ellenőrzéséhez. Ha egy különálló lapátot ki kell cserélni, az új lapát geometriájának meg kell egyeznie a szegmensben található többi lapát geometriájával, amelyek az idők során megváltozhattak.
  • Megoldásaink az MRO számára

    Az MRO-műhelyek természetesen érdekeltek abban, hogy ügyfeleik számára csökkentsék a költségeket és maximalizálják a lapátok élettartamát. A ZEISS érintésmentes optikai 3D-s méréstechnikája a válasz. Az ATOS-technológia perceken belül részletes, tényleges és névleges felület-összehasonlításokat, forma- és pozícióellenőrzéseket, valamint pontos szárnyszelvényméréseket végez.

    A 3D-s adatokból létrehozott digitális ikrek felgyorsíthatják a javítási és karbantartási folyamatot, valamint javíthatják a prediktív karbantartást. Az ATOS-technológia ezért jelentős költségelőnyt kínál a hagyományos MRO-technikákkal összevetve.

  • Az ATOS-technológia előnyei a fúvócső-terelőlapátok MRO-munkái esetében

    • Gyors, önálló szkennelés
    • Felülethiba-térkép a hibák jellemzésével
    • Nagy felbontású, megismételhető mérések
    • Intelligens funkciók a szárnyszelvényszoftverben
    • 2D/3D összehasonlítás, valamint geometriai méretezési és tűrésezés PMI vagy rajz segítségével
    • Digitális iker a hatékony javításhoz és állapotkövetéshez, valamint a jobb prediktív karbantartáshoz
    • A torok területének beállítása szimulációval (összeszerelés vagy áramlástan)

Kapcsolatfelvétel

Szeretne többet megtudni az iparágaknak szánt megoldásainkról? Szívesen nyújtunk további információt vagy demót.

További információra van szüksége?

Vegye fel velünk a kapcsolatot. Szakértőink visszahívják Önt.

Űrlap betöltése folyamatban...

/ 4
Következő lépés:
  • Érdeklődés Érdeklődés
  • Személyes adatok
  • A vállalat részletei

Ha további információra van szüksége a ZEISS adatkezeléséről, olvassa el az adatvédelmi tájékoztatót