
Repülőgépek belterének vizsgálata
Optikai 3D-s mérési technológia repülőgépek belteréhez
Az első osztálytól a turistaosztályig az utasok minden sorban többet várnak a repülési élménytől. A légitársaságok versenyeznek azért, hogy túlteljesítsék az ügyfelek elvárásait azáltal, hogy a repülőgépek beltereit úgy tervezik meg, hogy azok optimális teret és kényelmet biztosítsanak, ugyanakkor könnyűek maradjanak az üzemanyag-fogyasztás és az anyagköltségek csökkentése céljából. Ennek ismeretében a repüléstechnikai OEM gyártóknak nagyobb hatékonyságra és gyors vizsgálati időkre van szüksége a feladatok teljesítéséhez és az igények kielégítéséhez, amelyekkel a manuális vizsgálórendszerek általában nem tudnak lépést tartani. Egy repülőipari OEM gyártók számára a legjobb választás egy olyan rendszer, amely gyorsan és következetesen képes a belterek virtuális ábrázolását vagy digitális modelljét létrehozni.
Beltéri panelek és műanyag alkatrészek
A beltéri paneleket és a hozzájuk tartozó műanyag alkatrészeket versenyképes áron és sebességgel kell gyártani, hogy lépést tudjanak tartani a repülőgép- és űripar igényeivel. A beltéri paneleknek mind az esztétikai, mind az összeszerelési előírásoknak meg kell felelniük, például a hézagok és a síkbeli illeszkedés vagy a felületi hibák tekintetében; a légitársaságok a tökéletesnél kevesebbel nem érik be. A műanyag és kompozit alkatrészek, például a válaszfalak, az oldalfalak és a fej feletti csomagtárolók hozzájárulnak a beltér általános szerkezetéhez, biztonságához és esztétikájához. Az optikai 3D-s szkennerek ideálisak ezen alkatrészek vizsgálatára, mivel megismételhető, pontos méréseket biztosítanak, és kiváltják a hosszadalmas és megbízhatatlan vizuális vizsgálatokat.
A mi megoldásunk
A repülőgépek beltéri alkatrészeinek gyártása az ATOS-technológia legjobb tulajdonságait egyesíti: pontosság és felbontás (az adatok minősége és mennyisége), páratlan mérési sebesség és fejlett vizsgálati képességek. A Blue Light, azaz kékfény-technológiával és automatizált feldolgozással rendelkező ATOS-rendszerek tökéletesek az ívelt panelek, szabálytalan alkatrészek és a belterek felületi formájának szkennelésére, amelyek egyébként a hagyományos mérési módszerekkel több időbe és pénzbe kerülnének.
Ülések
Az ülések az utasok biztonsága és kényelme szempontjából vitathatatlanul nagyon fontos alkatrészek, ugyanakkor az üzemeltetők számára költség- és súlytényezőt is jelentenek. A légitársaságok beszállítói több ezer ülést gyártanak meghatározott esztétikai és kényelmi előírásoknak megfelelően. Az egyfolyosós repülőgépek megnövekedett gyártásával a minőségvizsgálatra szolgáló módszerek keresésekor a megismételhetőség és a pontosság az elsődleges szempont. Az automatizált vizsgálórendszerek lehetővé teszik a gyártók számára azt is, hogy növeljék hatékonyságukat, miközben csökkentik a költségeket és az időt, kielégítve ezzel az egyre növekvő keresletet, és teljesítik az elmaradt megrendeléseket.
Az ATOS rendszereket és a ZEISS INSPECT Airfoil szoftvert úgy fejlesztették ki, hogy a hagyományos módszerekhez viszonyítva feleannyi idő alatt és feleannyi költséggel rögzítsék a beltéri repülőgépülések felületi geometriájának 100%-át. A megnövelt mérési területek nagy felbontással kombinálva az ülés alkatrészeinek pontos és gyors mérését eredményezik, ami a minőségi és biztonsági szabványok betartásának veszélyeztetése nélkül növeli a hatékonyságot.
Beltér korszerűsítése (visszamodellezés)
A repülőgép- és űriparban a repülőgépeket az eredeti szerkezetükhöz viszonyítva időről időre módosítják, és bizonyos célokra testre szabják. Ezért két repülőgép soha nem egyforma, függetlenül a modelltől vagy a típustól. Mivel ezek a repülőgépek egyediek, a módosítások a teljes repülőgép mérése tekintetében új kihívásokkal járnak, mert figyelembe kell venni a korábbi karbantartási és javítási munkákat. Emiatt az eredeti gyártói tervrajzokra való vonatkoztatás hatalmas feladat. A repüléstechnikai karbantartással, javítással és nagyjavítással (MRO), illetve korszerűsítéssel foglalkozó vállalatoknak óriási előnye származik az optikai 3D-s szkennelésből, mivel az csökkenti az ismétlések számát, a mérési- és munkaidőt, amelyet a hagyományos mérőrendszerekkel jellemzően igénybe vettek volna.
A mi megoldásunk
A ZEISS technológiája az intuitív szoftvert (ZEISS INSPECT) és az iparág vezető optikai 3D-s érzékelőivel (ATOS rendszerek) kombinálva támogatja a kabin korszerűsítését. Az ATOS nagy sebességű és nagy felbontású érzékelőinek felhasználásával a szkennelt területek virtuálisan megkettőzhetők, így a ZEISS INSPECT szoftveren belül létrehozható a beltér digitális tervrajza (vagy digitális modellje). Ez a győztes kombináció lehetővé teszi a repüléstechnikai beszállítók számára, hogy virtuálisan, próba és hiba nélkül elvégezzék a tervezési munkát, minimálisra csökkentve a repülőgéppel töltött időt, miközben maximalizálják az időt, a nyereséget és a termelékenységet.