
Szerkezeti burkolatok vizsgálata
Egyetlen optikai mérési beállítás több szerkezeti burkolathoz
A légijárművek hajtóműveiben a szerkezeti burkolatok többféle feladatot látnak el, akár felszállásról, akár űrhajók indítását végző hordozó irányításáról van szó. Miközben ezek arról ismertek, hogy tolóerő hatása alatt szerkezetet és merevséget adnak a hajtóműnek, terelőlapátokkal a levegőterelést is segítik, védelmet nyújtanak a lángcsóvákkal szemben, és repülés közbeni meghibásodás esetén felfogják a szétrepülő anyagdarabokat. Ezek a rendkívül bonyolult szerkezetek az egész hajtóműben megtalálhatók a kompresszortól a turbinán át egészen a fúvócsőig. Egy olyan iparágban, amely a lehető legrövidebb időn belül magas szintű pontosságot és minőségbiztosítást követel meg, az ilyen alkatrészeknek minden egyes gyártott típus vizsgálatához átfogó megoldásra van szüksége.
Folyamatos törekvés a folyamatoptimalizálásra
A repülőgépgyártási területen működő, folyamatoptimalizálásra törekvő ügyfelek egyetlen olyan rendszert kérnek, amely mindent mér az öntvényektől a megmunkált alkatrészekig, sőt akár az összetett gyártmányokig. Az ATOS ScanBox használata lehetővé teszi az alkatrészek gyors mérését nagy felbontású, nagy látómezővel és testreszabható mérési lehetőségekkel rendelkező érzékelők segítségével. Ezek a NADCAP vagy bizonyos ISO-szabványok által tanúsítható rendszerek még a meglévő műveleteket is feljavíthatják azáltal, hogy gyorsabb ütemben egyszerűsítik a vizsgálati folyamatokat, és kiküszöbölik felesleges lépések és emberi erőforrás használatát. Az ATOS ScanBox egyesíti az automatizálás és a nagy teljesítményű kékfény-technológia integrációjának legjavát, hogy egyetlen konfigurációval a lehető legtöbbet hozza ki az Ön mérőszobájából.

ATOS ScanBox
Az ATOS ScanBoxok a gyártott alkatrészek sokfélesége miatt számos automatizált megoldást kínálnak, így minden egyes rendszer más-más igényeket elégít ki. Az ATOS ScanBox termékcsalád szabványos és méretarányos, hogy megfelelő legyen az Ön alkatrészméretre és munkavégzési teljesítményre vonatkozó igényeinek; a kisebb ATOS ScanBox 5108 típustól a 800 mm-es alkatrészméretig (ideális a kisebb központi hajtóművekhez, pl. helikopterekhez) a nagy, polgári repülőgépeken használt hajtóművekhez való ATOS ScanBox 6 sorozatig, amely lehetővé teszi az egyoldalas opciókat és a kettős munkaterületet - mint az ATOS ScanBox 6235.
Burkolat
A burkolatok és teherhordó szerkezetek jellemzően nagyméretű öntvényként kezdik életüket, és több ezer vizsgálati követelmény vonatkozik rájuk, amelyek elvégzése a hagyományos taktilis módszerekkel gyakran több órát vesz igénybe. Ez nem meglepő; az alkatrészek több ezer összetett geometriájú jellemzővel rendelkeznek, amelyek pontosságot és precizitást igényelnek. A koordináta-mérőgépek számára kihívást jelent a szabadkézi alakítású profilfelületek mérése. Így az űripari gyártók keresik a módját annak, hogyan mérjék ezeket a nagy, összetett szerkezeteket úgy, hogy közben megfelelnek az iparág szigorú követelményeinek, és teljesítik az elmaradt megrendeléseket.Gépi megmunkálás
Az űriparban végzett gépi megmunkálás során - sok más iparághoz hasonlóan - a tűrések szorosak, a selejtet a lehető legalacsonyabb szinten kell tartani, és a gyártási folyamat állandó optimalizálására törekvő, megismételhető eljárás létrehozása a cél minden gyártó számára. A burkolatok összetett kialakítása és a megnövekedett munkavégzési teljesítmény szükségessége még nagyobb kihívás elé állítja a gyártókat: Minél több időt vesz igénybe az egyes alkatrészek gépi megmunkálása, annál nagyobb a pénzbeli és kapacitásbeli veszteség. A piaci igények kielégítése érdekében az optikai méréstechnika vagy a rendszerek kombinálása növeli a hatékonyságot és a munkavégzési teljesítményt, miközben nagy pontosságot és precizitást biztosít.

Legyártás
Az űripari burkolatok gyártásának egyik végső fázisa a géppel megmunkált alkatrészek összetett legyártása. A repülőgép biztonságának és teljesítményének maximalizálása érdekében a gyártási folyamatot minden alkalommal rendkívül precízen és pontosan kell végrehajtani. A hegesztési varratok sokfélesége és bonyolultsága, valamint azok formája és elhelyezkedése miatt az optikai méréstechnika útján kapott 3D-s adatok jól kiegészítik a többi technológiát, hogy biztosítsák a csatlakozások pontos gépi megmunkálását, valamint hogy a folyamat megismételhető és megbízható legyen. A gyártók eddig nehezen találtak olyan 3D-s szkennert, amely olyan átfogó megoldásként funkcionál, amely gyorsan és hatékonyan, minden szögből, pontosan beolvas több alkatrészt.