
Repülőgép-futómű és repülőgéprendszerek
Repülőgéprendszerek 3D-s megoldásai, amelyekben az ipar megbízik
Az olyan repülőgéprendszerek, mint a futóművek, csűrőlapok stb. összetettek, és megbízható működésük kritikus fontosságú a repülőgép, illetve az utasok biztonsága szempontjából. Ezeket az alkatrészeket gyakran különböző helyszíneken gyártják és szerelik össze, valamint sok összetett formával rendelkeznek, amelyeket kívül-belül vizsgálni kell. Az érintésmentes 3D-s szkennelési technológia lehetővé teszi számunkra, hogy minden szögből virtuálisan megvizsgáljuk az alkatrészeket gyártási hibák szempontjából, minden élt rögzítve. Arról nem is beszélve, hogy ezáltal virtuális összeszerelés-ellenőrzést végezhetünk még azelőtt, hogy az alkatrész elhagyná a gyártósort, hogy biztosítsuk a megfelelő illeszkedést a végső összeszereléshez. A ZEISS ATOS 3D szkennelőrendszerei virtuális másolatot (vagy digitális modellt) hoznak létre, amely nagy felbontást és megismételhetőséget biztosít, gyors átfutási idővel. Az ATOS fejlett hardverrel és intelligens szoftverrel készült, a rugalmas, megismételhető, pontos mérések és a folyamat-megbízhatóság érdekében. Ezeket az optikai 3D-s érzékelőket a repülőgépipari OEM gyártók és beszállítók egyre nagyobb számban alkalmazzák, hogy a futóművek vizsgálatát hatékonyabbá, a repülőgépeket pedig biztonságosabbá tegyék. Repülőgéprendszerek vizsgálata, ATOS 5 futómű
A megoldás
Az ATOS 3D szkennelőrendszerek virtuális másolatot (vagy digitális modellt) hoznak létre, amely nagy felbontást és megismételhetőséget biztosít, gyors átfutási idővel. Az ATOS fejlett hardverrel és intelligens szoftverrel készült, a rugalmas, megismételhető, pontos mérések és a folyamat-megbízhatóság érdekében. Ezeket az optikai 3D-s érzékelőket a repülőgépipari OEM gyártók és beszállítók egyre nagyobb számban alkalmazzák, hogy a futóművek vizsgálatát hatékonyabbá, a repülőgépeket pedig biztonságosabbá tegyék.
Gyártás
A repülőgéprendszerek sok alkatrészből állnak, és mindegyiket megfelelően meg kell vizsgálni, hogy összeszerelés előtt meggyőződhessünk arról, helyesen készültek-e. Ezek az alkatrészek sok görbületet tartalmaznak, amelyek nehezebben mérhetők tapintókkal vagy akár statikus optikai érzékelőkkel. Említenünk sem kell, hogy pontosságra és gyorsaságra van szükség. Az automatizált, rugalmas 3D-s mérőrendszerek nemcsak azért jelentenek megoldást, mert a gyártási hibákat korán megjelenítik, hanem a gyártás termelékenységét is növelik, valamint kiküszöbölik az alkatrész összeszerelésével kapcsolatos bizonytalanságokat is.
Innovatív technológia
Az ATOS-technológia a nagy pontosságot a teljes mérési mezőre kiterjedő adatokkal ötvözi, hogy a nagy teljesítményű hardver-szoftver párosnak köszönhetően kimagasló termelékenységet eredményezzen. Az ATOS technológia a működtetőktől és a tartóktól egészen a kerekekig a kékfényes 3D szkennelés és a ZEISS INSPECT Airfoil segítségével percek alatt ellenőrzi az összeszerelést és a minőséget.

ScanBox Series 6
A ScanBox Series 6-ot úgy tervezték, hogy tökéletes megoldás legyen tömeges mérési képességekkel, páratlan mérési idővel és a teljes területre vonatkozó adatgyűjtéssel - mindezt egyetlen konfigurációval, több alkatrész egyidejű méréséhez. Automatizált és gyors jellege lehetővé teszi az OEM gyártók számára, hogy gyorsan mérjék a futóműveket, miközben betartják a tűréshatárokat és túlteljesítik a minőségi szabványok előírásait. A ZEISS INSPECT Airfoil virtuális mérőszoba (VMR) funkciójával párosítva ez a kombináció megszünteti a találgatásokat az alkatrészek összeszerelésének ellenőrzésénél, miközben egyidejűleg digitális modellt hoz létre a minőség ellenőrzésére a gyártási ciklusok során.
Javítás és felújítás
Fel- és leszállás közben a futóművek komoly terhelést kapnak, hiszen elsősorban ezek tartják a repülőgépet a kifutópályán. Ha azonban sérülést szenvednek vagy karbantartási munkálatokra van szükségük, az az OEM gyártók és a repülőgép-beszállítók költségére történik. Ezenfelül kihívást jelent számukra a cserealkatrészek visszamodellezése, ha a CAD-fájlok nem állnak rendelkezésre. Ezért minél tovább tart a javítás, annál nagyobb az időbeli és pénzbeli veszteség. A repülőgépipari OEM gyártóknak nagy sebességű mérőrendszerekre és intuitív szoftverekre van szükségük, amelyek segítenek lerövidíteni az MRO-folyamatokat, miközben meghosszabbítják a futóműalkatrészek élettartamát.
A mi megoldásunk
Az ATOS 5 révén a repülőgép-rendszereknek MRO-folyamatai preventívről prediktívre alakíthatók. Ez a nagy mennyiségben gyártott termék gyors mérési ciklusokon belül egyetlen mikronos eredményt mutat (teljes felbontás, teljes pontosságú mérés mellett). A gazdag adatfelhő létrehozásának képessége majdnem olyan lenyűgöző, mint a páratlan sebesség, amely az adatokat optimalizálható meglátásokká alakítja. A ZEISS Blade Inspect Pro készülékkel párosítva az ATOS 5 nagy felbontású kamerája és visszamodellezési képességei révén feltárja a rejtett hibákat és optimalizálja a karbantartási feladatokat. Részletes meglátásai és elemzései segítenek csökkenteni az állásidőt, maximalizálni a javítási költségeket és a beruházások megtérülését.
Kutatás és fejlesztés
Az olyan repülőgép-rendszereket, mint a futómű, a kormánylapátok, a fékszárnyak és a csűrőlapok nagy terhelésre és kemény leszállásokra tervezik. Mielőtt azonban használatra engedélyeznék őket, intenzív tesztelés (mind fárasztási, mind határérték-tesztek) szükséges azért, hogy képesek legyenek megfelelni a szigorú követelményeknek a funkció, a biztonság és az élettartam tekintetében. A gyártóknak tudniuk kell, hogy az alkatrészek mely részei fognak meghibásodni fáradás miatt. A fizikai tesztek nem kivitelezhetőek, és a tesztberendezések felállítása költséges lehet, így az optikai mérőrendszerek és az értékelő szoftverek tökéletes megoldást jelentenek a teszteléshez.A megbízható tesztelési megoldás
Az ARAMIS 3D technológia innovatív vizsgálati módszer a szimulációs módszerek kiértékelésére, és a virtuális tesztelés legújabb megközelítéseit használja a repülőgép-rendszerek tervezésének optimalizálására. Ez az érintésmentes rendszer könnyen integrálható a vizsgálati elrendezésbe, és precízen és nagy pontossággal szolgáltat adatokat a 3D elmozdulásokról és deformációkról. A gazdag pontfelhőadatok és a szerkezeti elemzési eszközök segítségével a szimulációs és tervezési folyamatokat folyamatosan optimalizálják annak érdekében, hogy a szerkezeti alkatrészek megfeleljenek az OEM-követelményeknek az ARAMIS és a hozzá tartozó szoftver, a ZEISS INSPECT Correlate segítségével.
Az adatok nyereséges meglátásokká alakítása
A ZEISS INSPECT Correlate leegyszerűsíti a munkafolyamatot és felgyorsítja a vizsgálat beállítását, miközben a hardver meghatározza a fáradással vagy feszültséggel érintett területeket. Az olyan tipikus módszerekkel ellentétben, mint a vezetékes távadók vagy a nyúlásmérők, az ARAMIS mind a pontszerű, mind a teljes mezőben mért háromdimenziós elmozdulásokat és alakváltozásokat rögzíti. Ilyen ismeretek birtokában a K+F-csapatok pontosan meg tudják határozni a futómű szerkezetének azon pontjait, ahol a deformációk kialakulnak. A mérnökök ezután olyan ismeretekkel rendelkeznek, amelyek az anyagvizsgálati adatokat versenyelőnnyé és új tervezési koncepciókká alakíthatják.