
Repülőszerkezetek ellenőrzése
Számos megoldás a légi járművek szerkezeteinek gyors vizsgálataihoz
A repülőgépgyártás a kritikus alkatrészek alapos ellenőrzésére támaszkodik a légi járművek megfelelő működésének és az utasok biztonságának biztosítása érdekében. A gyártási folyamat során keletkező apró szerkezeti hibák gondot okozhatnak a gyártóknak, és ennél is rosszabbat a repülő utasoknak. Az OEM gyártók és a beszállítók látják az érintésmentes mérések és a roncsolásmentes vizsgálatok előnyeit, például a gyorsabb vizsgálatot, a nagyobb pontosságot és a rövidebb gyártási ciklusokat. Az ilyen technológia bevezetése minden érintett területen segít biztonságosabbá tenni a légi közlekedést.
Megoldás: Egyedülálló technológia
Ugyanaz teszi egyedivé a ZEISS-t, ami az iparágban vezető szerepűvé is: a páratlan vizsgálati sebesség, az egy szkennelésre jutó nagyobb adatrögzítési mennyiség, a nagy felbontású kamerák rendkívüli pontossága, valamint az a képesség, hogy a ZEISS INSPECT hatékony elemzései segítségével képes létrehozni a repülőgép digitális modelljét.
Alkalmazások
A kutatás és fejlesztés során az ARAMIS digitális képkorrelációs rendszer segít a szerkezeti elemek anyagtulajdonságainak, határterheléseinek és fáradási jellemzőinek mérésében. A gyártás során az ATOS 3D szkennereket a gyártás különböző szakaszaiban használják, hogy biztosítsák a digitális modell minőségi létrehozását, minden egyes repülőgép esetében. A karbantartás és a javítás (MRO) területén a ZEISS NDT-megoldásai képesek a szerkezeti alkatrészek hibáinak észlelésére, ami segíti az alkatrészek visszamodellezését a gyorsabb átfutási sebesség elérése érdekében.
Gyártás
Legyen szó merevítőkről, vázakról vagy bordákról, a repülőgépek minden szerkezeti elemét egyformán szigorú tűréshatárokkal kell gyártani a szerkezeti biztonság érdekében. A magas minőség és a nagy pontosság azonban költséges, és a beszállítóknak úgy kell megfelelniük az egyre növekvő keresletnek, hogy közben a költségeket a lehető legalacsonyabban tartják. Az egyes repülőgépekben található több ezer szerkezeti alkatrész miatt a gyártóknak rugalmas mérési megoldásokra van szükségük, amelyek gyorsan és hihetetlen pontossággal (mikronon belüli) képesek a nagyméretű alkatrészek gyors mérésére a gyártási ciklusidő lerövidítése és optimalizálása érdekében. Az optikai 3D mérőrendszerek az iparág legjobb megoldását jelentik a hatékonyság és termelékenység maximalizálására a repülőgép-szerkezetek vizsgálatában.
A mi megoldásunk
ScanBox 7 Series + ATOS 5A nagy teljesítményű ATOS 5-tel felszerelt ScanBox Series 7 a válasz a nagyméretű repülőszerkezetek hatékony és pontos mérésére. Ez az automatizált méréstechnikai eszköz nagy térfogatú (akár 6 m-es) alkatrészeken végez teljes körű elemző méréseket, miközben az ATOS 5 a nagy pontosságú adatok nagysebességű rögzítésével teszi láthatóvá a rejtett hibákat. A 8 tengelyes kinematikával ellátott ScanBox Series 7, 8 szabadsági fokának köszönhetően nagy rugalmasságot biztosít az ATOS 5 pozicionálásában. Az ATOS 5 nagy teljesítményű beépített fényforrással rendelkezik, amely nagy pontosságú adatokat rögzít 100 képkocka/másodperc sebességgel és 0,2 másodperces letapogatási idővel. Az ATOS 5 az iparágban vezető kameraérzékelőinek és vetítési technológiájának köszönhetően kevesebb egyedi letapogatást igényel, és így felgyorsítja a teljes mérési eljárást.

ZEISS INSPECT Airfoil
A mi megoldásunk egy magas követelményeket támasztó iparág számáraEzt a dinamikus hardvert a ZEISS INSPECT Airfoil és a virtuális mérőszoba (VMR) támogatja. Ez a központi vezérlőállomás és a valós mérési környezet funkcionális megjelenítése egy virtuális szimulációban. A ZEISS INSPECT Airfoil lehetővé teszi a repülőszerkezetek alapos vizsgálatát azok teljes életciklusa során, és ezzel párhuzamosan létrehozza a szerkezetek digitális modelljét a gyártási ciklusok során végzett minőség-ellenőrzéshez.
Karbantartás, javítás és felújítás
Ha egy átlagos világpolgár 21 havonta egyszer utazik, akkor nem meglepő, hogy a beszállítók és az OEM gyártók érzik az MRO-szolgáltatások iránti elsöprő keresletet. A rejtett hibák, deformációk és meghibásodások azonosítása kulcsfontosságú ahhoz, hogy a repülőgépek többet legyenek levegőben, mint az MRO hangárokban. Az idő és a pénz prioritást élvez, ezért a gyors mérési idő és a nagy pontosságú mérések elérése elengedhetetlen a repülőszerkezetek vizsgálatakor. Még nagyobb kihívást jelent, ha a pótalkatrészek vagy a CAD-fájlok nem állnak az OEM gyártók rendelkezésére, és pótlásra van szükség.
ATOS 5
Az érintésmentes megoldások leegyszerűsítik a megelőző karbantartást, és segítenek az alkatrészek visszamodellezésében a gyorsabb átfutás érdekében. Ezek a megoldások az ATOS 5 és az ATOS Compact Scan innovatív technológiájában öltöttek testet az MRO-alkalmazások számára. Mindkét érzékelő az optikai 3D méréstechnika legjobb elemeit foglalja magában; a nagy teljesítményű strukturált kék fény, az élő követés és a szabadalmaztatott Triple Scan elv precíz, részletes felbontású szkennelést biztosít nagy sebességgel.

ATOS Compact Scan
Az ATOS 5 páratlan sebességgel rendelkezik, kevesebb szkennelést igényel, és több pontfelhő adatot rögzít, mint a konkurens szkennerek, míg az ATOS Compact Scan a mobil 3D szkennelési megoldás, és a repülőgép mentén bárhol elhelyezhető az optimális ellenőrzés érdekében. A két eszköz által rögzített adatmennyiséggel az MRO-csapatok gyorsan, minimális repülőgép-leállási idővel újra létrehozhatják a szükséges szerkezeteket.
Kutatás és fejlesztés
A repülőgépeknek olyan szerkezettel kell rendelkezniük, amely képes kezelni a nagy fáradási ciklusokat, amiket például a pattogás okoz, vagy az alacsony ciklusú fáradásokat, például a kemény leszállásokat és a nehéz terhelést. Ennek megfelelően a K+F-ben az OEM gyártók és a beszállítók intenzíven tesztelik a repülőgépek szerkezetéhez használt új anyagokat, hogy garantálják azok teljesítményét, biztonságát és tartósságát. Miközben az anyagtulajdonságokat vizsgálják, szimulációs ellenőrzést is végeznek. A nyúlásmérők beállítása napokig tarthat, és több munkaerőt igényel, mint a 3D technológia. Ezért az optikai 3D rendszerek tökéletes eszközzé válnak mindkét funkció ellátására: a statikus és dinamikus deformációk meghatározására a tesztelés során, valamint a szimulációk és a valóság összehasonlítására könnyen követhető diagramok, videók és képek formájában.
ARAMIS hardver és szoftver
Az ARAMIS a nyúlásmérők és elmozdulásérzékelők továbbfejlesztése; egy sztereoszkópikus 3D optikai érzékelő, amely képes a 3D nyúlások és elmozdulások mérésére. A ZEISS INSPECT Correlate képes gyorsan elemezni a vizsgálati adatokat a szerkezeti szimulációk egyszerű validálása érdekében, így gyorsabb folyamatot biztosít kevesebb vizsgálati ismétléssel. Az eredmények lehetővé teszik a felhasználók számára a szimulációs paraméterek felülvizsgálatát és javítását, valamint a jelenlegi és jövőbeli tervezési folyamatok optimalizálását. Ennélfogva csökkenteni tudják a költséges tesztfuttatások számát, és ezáltal felgyorsítják a termékfejlesztést. Ugyanakkor az eredmények betekintést nyújtanak a biztonsági kockázatokba, az alkatrészek tartósságába, valamint a kúszási és öregedési folyamatokba. Ez nemcsak a biztonságot, hanem a termékek élettartamát is növeli.